Brugsbetingelser

1. Generelt

SantaStore.se anvender forbrugerkøbsloven og fjernsalgsloven, alt i overensstemmelse med svensk lov. For at handle hos os skal du være mindst 18 år gammel eller have tilladelse fra en værge.

2. Bestil

Når du har gennemført din ordre, vil du modtage en ordrebekræftelse til din e-mailadresse. I bekræftelsen finder du alle oplysninger om produkter, pris, fakturerings- og leveringsadresse. Bemærk venligst, at vi ikke påtager os ansvar for en levering, der ikke er blevet leveret på grund af forkerte oplysninger. Hvis du opdager, at der er noget galt med ordrebekræftelsen, bedes du straks kontakte os .

3. Levering
Vores normale leveringstider er 8-12 hverdage. BEMÆRK! Ordrer afgivet i weekender vil tidligst blive afsendt den efterfølgende mandag. Hvis der er en forsinkelse i leveringen (uden at vi har meddelt dig en længere leveringstid), bedes du kontakte os. For mere detaljerede oplysninger om levering, se venligst vores leveringsoplysninger.

4. Priser
Kunder faktureres uden moms i henhold til kapitel 5 i den svenske civilret - alle priser i butikken er angivet i SEK, og alle priser er eksklusive moms. Klarnas kasse kan angive priser inkl. moms, men som kunde vil du blive opkrævet eksklusive moms. Vi forbeholder os retten til prisændringer forårsaget af prisændringer fra leverandører, trykfejl i prislisten og prisfejl på grund af forkerte oplysninger og forbeholder os retten til at justere prisen. For mere information, se vores leveringsbetingelser

5. Fortrydelsesret
Ved køb af varer på hjemmesiden har du som kunde en lovpligtig 14-dages fortrydelsesret, der gælder fra det tidspunkt, du har modtaget de varer, du har bestilt.

5.1 Når du udøver din fortrydelsesret:
  • Du skal underrette vores kundesupport om, at du trækker din anmodning tilbage. Meddelelsen skal tydeligt angive dit navn, adresse, e-mailadresse, ordrenummer og hvilke varer returneringen gælder.
  • Du skal straks (og senest inden for de lovpligtige 14 dage efter fortrydelsesmeddelelsen) returnere produkterne til os.
  • Du er ansvarlig for returforsendelse, levering og produkternes stand ved returnering. Produkterne skal derfor sendes velindpakket og i god stand med original emballage.
  • Fra refusionsbeløbet forbeholder vi os retten til at fratrække et beløb svarende til enhver værdiforringelse i forhold til produktets oprindelige værdi i tilfælde af et brugt eller beskadiget produkt.
5.2 Fortrydelsesretten gælder ikke for:
  • Produkter, der er blevet forseglet (forseglet) af sundheds- eller hygiejnemæssige årsager, og hvor forseglingen er blevet brudt af dig.
  • Produkter, der har karakter af en forseglet lyd- eller videooptagelse, og hvor forseglingen er blevet brudt af dig.
  • Et specialfremstillet produkt, som er skræddersyet specielt til dig eller har et tydeligt personligt præg efter dine ønsker.
  • Tjenester, der er afsluttet, og hvor du udtrykkeligt har accepteret, at tjenesten påbegyndes uden fortrydelsesret.
  • Varer, der hurtigt kan forringes, såsom fødevarer.
  • Serienumre på aviser eller blade.
For mere information om den lovfæstede fortrydelsesret, se her .

6. Klager og krav
  • Vi inspicerer alle produkter, inden de sendes til dig. Skulle produktet stadig være beskadiget eller forkert forsendt ved ankomst, forpligter vi os i overensstemmelse med gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning til at afhjælpe manglen gratis.
  • Du skal altid kontakte os for godkendelse, før du returnerer en defekt vare.
  • Reklamationen skal sendes umiddelbart efter manglen er opdaget.
6.1 Hvordan går du frem i tilfælde af en klage?
  • Eventuelle fejl og mangler skal altid rapporteres til vores kundesupport, hvor du oplyser dit navn, adresse, e-mailadresse og ordrenummer. Det er vigtigt, at du også sender billeder og en beskrivelse af fejlen.
  • Hvis vi vurderer, at vi ikke kan udbedre fejlen eller levere et lignende produkt, refunderer vi dig prisen for det defekte produkt i overensstemmelse med gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. Vi dækker returfragten for godkendte reklamationer.
  • Vi forbeholder os retten til at afvise en reklamation, hvis det viser sig, at produktet ikke er defekt i overensstemmelse med gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. Ved reklamation følger vi retningslinjerne fra den svenske klagenævn, se arn.se.
7. Ansvarsbegrænsning
  • Vi påtager os intet ansvar for indirekte skader, der måtte opstå som følge af produktet.
  • Vi påtager os intet ansvar for forsinkelser/fejl, der skyldes omstændigheder uden for virksomhedens kontrol (Force Majeure). Disse omstændigheder kan f.eks. omfatte strejker, brande, krige, myndighedsbeslutninger eller manglende levering fra leverandører.
  • Derudover tages der intet ansvar for ændringer af produkter/produktegenskaber, der er blevet ændret af den respektive leverandør, og andre faktorer, der er uden for vores kontrol.

8. Produktinformation
Vi forbeholder os retten til at lave tastefejl på denne hjemmeside og til at udsælge produkter. Vi garanterer ikke, at billederne afspejler produkternes nøjagtige udseende, da der kan forekomme farveforskelle afhængigt af skærm, fotokvalitet og opløsning. Vi gør altid vores bedste for at vise produkterne så præcist som muligt.

9. Personoplysninger og cookies
Vi bruger cookies på vores hjemmeside, primært til markedsføringsformål, og opbevarer også dine personoplysninger i overensstemmelse med gældende lovgivning (GDPR). Du kan læse mere om dette i vores Privatlivspolitik .

10. Ændringer i vores vilkår og betingelser

Vi forbeholder os retten til at ændre disse vilkår og betingelser til enhver tid. Ændringer af disse vilkår og betingelser vil blive offentliggjort online på hjemmesiden. De ændrede vilkår og betingelser anses for accepteret ved afgivelse af en ordre eller besøg på hjemmesiden.

11. Tvist og lovvalg
  • I tilfælde af at en tvist ikke kan løses ved gensidig aftale mellem virksomhedens kundeservice og kunden, kan du som kunde henvende dig til den svenske klagenævn, se arn.se. For beboere i et andet EU-land end Sverige kan klager indgives online via EU-Kommissionens platform for tvistmægling, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • I tilfælde af en tvist vil vi følge afgørelser fra ARN eller et tilsvarende tvistbilæggelsesorgan.
  • Tvister vedrørende fortolkningen eller anvendelsen af ​​disse generelle vilkår og betingelser skal fortolkes i overensstemmelse med svensk lov.